ENG CAS CAT

És lògic i normal que Friedrich Nietzsche indiqués la mort de Déu (la mort de l'ètica dels valors). Ara bé com persona que viu amb gent que accepta aquesta mort. Nietzche s'equivoca. Els valors ètics s'han suplantat per altres (parlo de la cultura occidental). La gent bé com bé tenir diners, ser important, rellevant a la societat, el que pensen de tu, mira por tu... Aquests són alguns valors ètics actuals. No van morir, mai. Totes les societats necessiten uns o altres per regir-se. Para funcionar. És la roda de molí de les societats. Encara que hàgim eliminat a Déu, no significa que els valors hagin mort. El que indica Zaratrusta de què hi hagi dualitat és dolent. És una altra falla que té el filòsof. La societat veu algunes coses com bones i altres com dolentes regint-se pels seus valors ètics. El "superhome", àguila i xai. És un mal exemple. El xai té el poder d'anar en ramat o d'amagar-se. D'anar a menjar junt altres companys. L'àguila ha de dependre d'ella mateixa, si no caça =mor. Si no aconsegueix menjar pels seus petits, moren. Per això, ella superhome, que mira por encima de la resta dels valors ètics perquè s'ha fet fort moralment per crear els seus propis. No existeix. Per què?, per la imperfecció humana.

En ser imperfectes ningú tindrà la clau dels valors ètics suprems. Tindràs líders que es creuran per damunt de la resta, però no són superhomes. Uns creguts, uns titelles o envanits. Ja que al final ningú té la certesa de la qual és summament ètic. Perquè és quelcom que crea la societat. La societat no només són la gent, són també: interessos, és l'economia, és la cultura, és tot allò que engloba una societat. La societat pot estar equivocada? Clar, és lògic. Sí una persona es pot equivocar. Perquè no 1000?, o 100000?, o 1200000? Clar que es poden equivocar. Poden acceptar valors que els perjudiquen a ells mateixos. És absurd? També, per descomptat que és absurd, però és així. Analitzem qualsevol societat actual. Objectivament, mirem les seves imperfeccions i indaguem en les seves solucions. Veurem com és paradoxal les seves imperfeccions són creades per la societat mateixa i les seves solucions no volen ser aplicades per la mateixa societat.

© Copyright 2019  La dignidad de vivir por Emilio López